احصائيات

عدد إدراجاتك: 9

عدد المشاهدات: 1,622

عدد التعليقات المنشورة: 0

عدد التعليقات غير المنشورة: 0

دفتري.كوم
تصفح صور دفتري تصفح اقتباسات دفتري تسجيل / دخول






اليوم 13/03/2015 اليوم ما رحت المدرسة و قررت اني روح للمستشفي و اعدي علي اي حاجة و قول انها بتوجعني علشان بعدين اخد شهادة حضور علشان ارجع فيها للمدرسة .. المهم انا اليوم استيقضت من النوم بكير و جهزت حالي و اخذت معايا قصة علشان ما احس بالملل اهنيك .. و رحت انا و بابا و ركبنا في الحافلة و بعدين جلسنا تنضر في القاعة لحد ما يجي دوري .. و قعدت اقلب في اوراق القصة و اقري و بعدين قلت في نفسي \

اليوم 13/03/2015 اليوم ما رحت المدرسة و قررت اني روح للمستشفي و اعدي علي اي حاجة و قول انها بتوجعني علشان بعدين اخد شهادة حضور علشان ارجع فيها للمدرسة .. المهم انا اليوم استيقضت من النوم بكير و جهزت حالي و اخذت معايا قصة علشان ما احس بالملل اهنيك .. و رحت انا و بابا و ركبنا في الحافلة و بعدين جلسنا تنضر في القاعة لحد ما يجي دوري .. و قعدت اقلب في اوراق القصة و اقري و بعدين قلت في نفسي \"اوووووووف راح يتعدي يومي ممل جداا و ما راح يكون فيه و لا ذرة اكشن\" المهم و بعد كداا بشوية نادتلي الدكتورة بإسمي و قالتلي (ميساء الجوادي) قمت من مكاني و قلتلها \"يا ماما تعالي معايا\" فقالتلي \" لا روحي وحدك المرة دي. انتي كبرتي و صار لازم تحكي مع الدكتور لوحدك \" روحت و انا بمشي وري الدكتورة و انا ملبكة و محتارة اعمل ايه و بعدين وقفت الدكتورة و قالتلي \"اتفضلي ادخلي\" و دخلت و انا متوترة اكتير و احاول ما ابين و انا نفسي وقتها اصرخ و ابكي و اقوللهم \"رجعوني لماما\" بس انا تمالكت نفسي و حاولت ابين حالي زي الست الكبيرة . المهم دخلت الغرفة و انا علي امل اني الاقي دكتورة مو دكتور (و طبعا مانا حضي ديما يمشي عكسي) لقيت دكتور و كمان كاااان باين عليه عمره ما بين 23 و 24 و ضليت واقفة لحد ما نضرلي هو قالي \" اتفضلي اقعدي\" و قعدت علي الكرسي و من شدة اني انا خايفة كنت قاعدة علي طرف الكرسي و كنت اشوية تانية و اقع من علي الكرسي و بعدين سألني هو و قاللي \"انتي اجريتي جراحة من قبل\" . حركت راسي بمعني لا و بعدين سألني تاني و قالي \"لما راسك بيوجع بتشربي..\" (بصراحة ما اسمعت السؤال التاني اكويس ) و انا من شدة اني خايفة و متوترة حركت راسي بمعني \"اي\" و انا مو فاهمة اصلا و ما سمعت سؤالوا بالواضح . المهم و بعدين سألني مرة ثالثة و قالي \"شو المشكلة الي عندك؟\" فقلتله \" اسناني بيوجعني لما اغسلهم و بيصير يجري منهم دم اكتير\" فقاللي \"امم كم عمرك\" فقلتله \'\'17\'\' بصوت ضعيييييف فأعادلي السؤال مرة تاني بمعني ارفعي في صوتك اشوية .فقله مرة تانية \"17\" و اخيراا سمعني الاطرش .. و بعدين قام من كرسية و اخذ المعلق و إجي امامي و مال عليا بجسموا اشوية و قاللي اقعدي اكويس علي الكرسي فإلتعدلت انا طبعا و بعدين اقترب مني اكتر و قالي \"افتحي فمك\". ففتحتوا فقالي \"افتحي اكتر\" و صار بيتفحصني و انا حاسة حالي راح يغمي عليا من شدة ما هو قريب مني و بعدين رجع و جلس علي كرسيه و كتبلي وصفت الدواء و بعدين سألني و قاللي \" انتي محتاجة شهادة حضور\" و انا والله وقتها انعقد لساني خلاص و فقدت القدرة علي اني اتكلم فحركت راسي بمعني \"اي\" و بعدين اعطاني الاوراق في ايدي و انا وقتها ما صدقت حالي اني راح اخرج اخيراا .. و انا بفتح الباب حتي اخرج فنادالي بالاسمي و قالي \" نسيتي الورقة دي كمان تعالي خوذيها\" فأخذت و لما نضرت لوجهوا حسيت انوا اشوية تانين و راح ينفجر بالضحك عليا . المهم اخذت الورقة و خرجت و انا مو مصدقة حالي اني اخير كملت لدرجة اني حسيت حالي قعدت سنة في الغرفة .. و بعدين رحت لماما و اعطيتها الاوراق و لما شافقت الاوراق قالتي \"ارجعيلوا و قوليلوا يغيرلك التاريخ ليوم 15 او 20 جويلية \" فرجعت تاني وو حاسة انوا خطواتي متثاقلة و لما وصلت لقيتوا متجمع و هو 5 من اصحابوا الدكاترا بيحكوا و ما بعرف ليش كنت حاسه انوا كان بيحكي عليا . المهم انا اتقدمت ليهم بخطوة و ماكنتش عارفا ازاي اجمع الكلام و قلتلوا \"ممكن تغيرلي التاريخ \" فأخذت الدكتورة الي بجانبوا الورقة و بدلتلي التاريخ و اخذت الورقة و رجعت لماما . إلي كانت هيا كمان تستني الدكتور بتاعها .فقعدت بجانبها اشوية و بعدين قلتلها \" انا راح اخرج اشوية برة اشم اشوية هواء\" و خرجت اتفسحت اشوية لوحدي و المشهد مع الدكتور ضل بيتكرر في ذهني بكل تفاصيلواا .....

اضافة تعليق


مسجل في دفتري
نص التعليق
زائر
نص التعليق